Van Wessum verkoopdirecteur Cooper

Ex-Vredestein-countrymanager Jaap van Wessum is per 1 december benoemd tot verkoopdirecteur Europa van bandenfabrikant Cooper Tire & Rubber Company. Hij rapporteert vanuit de standplaats Velp aan algemeen directeur Luis Ceneviz, die medio 2014 vertrok bij Apollo Vredestein. 

Volgens de Cooper-topman heeft Van Wessum “zijn kennis van de markt bewezen met overtuigende resultaten in verkoop en marketing.” De Nederlander kan bogen op twintig jaar ervaring, met telkens groeiende verantwoordelijkheden. In zijn nieuwe rol bij Cooper behoort de ontwikkeling van de merkpositie en het distributienetwerk tot zijn taken.

Van Wessum maakte afgelopen zomer bekend na een dienstverband van meer dan twintig jaar, verdeeld over diverse functies, afscheid te nemen van Apollo Vredestein. Meest recent was hij er directeur sales & marketing, voorafgegaan door de functie van country manager voor Apollo Vredestein in Nederland en country manager voor Vredestein in Scandinavië. Van Wessum studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus-universiteit Rotterdam, met de focus op industriële marketing. Ook gaf hij leiding aan RecyBEM en was hij lid van de afdeling gebruikte banden bij de European Manufacturing Association.

Cooper Tire & Rubber Company Europe is een dochter van het in Ohio (VS) zetelende moederbedrijf, dat de vervangingsmarkt bedient. Het concern beschikt over fabrieken in drie werelddelen, samen tot nu toe goed voor meer dan 430 miljoen Cooper-banden. Ze zijn er voor personenvoertuigen en als 4×4 toepassing (zowel onder Cooper- als Avon-label).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.