Volkswagen legt prioriteit bij onderdelen

Volkswagen heeft een duidelijke visie op de aftermarket. Beheersing van de onderdelenstroom heeft prioriteit en niet de ontwikkeling van universele garageservices. Dat lijkt te worden bevestigd met het Britse TPS-concept.

Dat leiden insiders af van de presentaties over het Britse TPS-concept (Trade Parts Specialist), die op dit moment in meerdere landen worden gegeven. TPS werd medio 2006 ontwikkeld en is sinds 2007 operationeel in Groot-Brittannië, na een proefperiode bij vier dealergroepen. Het totale leveringsprogramma van TPS dekt ruim 96 procent van het ruim drie miljoen auto’s tellende VW-, Audi-, Skoda en Seat-wagenpark.

De landelijke automaterialengrossier TPS valt onder de regie van de Volkswagen-importeur en telt nu 61 vestigingen. TPS levert aan ruim 800 VW-Audi-Seat-Skoda werkplaatsen en aan enkele duizenden universele garages, schadeherstellers en dealerwerkplaatsen van andere merken.

Twee jaar geleden maakten we al kort melding van dit onderdelenconcept van Volkswagen. Nu pas komen de details naar buiten. Ondertussen is TPS volwassen en lijkt VW een blauwdruk voor de Europese aftermarket klaar te hebben liggen.

Lees hier het complete artikel in Aftersales Magazine nummer vijf met alle feiten en cijfers >>

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1777 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.