Autofabrikanten en verzekeraars beschikken over de eerste goede mogelijkheid om via de polis een connected relatie op te bouwen met de klant. Met dank aan het dataplatform dat LexisNexis ervoor bouwde.

De van origine Amerikaanse onderneming LexisNexis analyseert onder meer data van en voor verzekeraars. Ook ontwerpt het bedrijf onlineconcepten voor hun doelgroepen, waarmee verzekeraars nieuwe producten ontwikkelen en diensten kunnen opzetten.

Voertuigdata

Sinds kort zijn ook autofabrikanten in de markt voor dergelijke analyses. LexisNexis kondigde een tijd geleden aan een platform te ontwikkelen waarbinnen verzekeraars en autofabrikanten kunnen samenwerken. Met andere woorden, waarin beiden profiteren van klant- en voertuigdata uit de connected car. Het plan is nu werkelijkheid. Er is een investering gedaan van vele miljoenen euro’s om het platform te bouwen en, belangrijker, de koppeling te maken met de eerste autofabrikanten.

Klantrelatie

Het langs de weg van connectiviteit opbouwen van een klantrelatie geldt uiteraard ook voor autofabrikanten die zelf een verzekeringsoplossing in huis hebben. En hoewel bovenstaande samenwerking zich richt op het merkkanaal, kan natuurlijk ook het universele autobedrijf met zijn verzekeraar(s) werken aan een dergelijke binding. Met een dongel en/of smartphone valt het rijgedrag te analyseren, wat kansen biedt voor een meer dynamische, rijgedrag-afhankelijke polis voor de klant. Maar veel belangrijker: zo bied je de klant een reden om connected met je autobedrijf te zijn.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 september 2025
Stop&Go vernieuwt marterafweer
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
Meest bekeken berichten
Recente reacties