Carat wil regie over klantendata

De Duitse grossiersgroep Carat, aangesloten bij Auto Distribution International, start in januari met een eigen platform voor (universele) autobedrijven. Onder de naam Drivemotive zullen op het platform onafhankelijke partners uit de handel, de industrie en de techsector worden toegelaten om hun diensten aan het autobedrijf aan te bieden.

Carat is zelf aangesloten bij Caruso. Dit platform is nog under construction en is met name gericht op het verkrijgen en distribueren van voertuigdata.

Ecosysteem

Met Drivemotive wil enerzijds voor zijn klantennetwerk een ecosysteem creëren waarmee autobedrijven hun concurrentiepositie kunnen versterken. Anderzijds wil Carat de regie over zijn eigen klanten en klantendata behouden. Met de introductie van Drivemotive zet de grossiersgroep een stap die wellicht ook in andere landen door grossiersgroepen zal worden gezet. Nog maar een week geleden stelde Carat-directeur Thomas Vollmar dat de branchepartijen te afwachtend zijn en meer initiatieven moeten nemen om de concurrentiepositie van het vrije kanaal te helpen versterken. Die uitspraak wordt nu omgezet in (ongetwijfeld lang vooraf gepland) daden.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1702 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen