Platform Fixico, voor het digitale beheer van schadeherstel, heeft een samenwerking aangekondigd met Zego, een aanbieder van autoverzekeringstechnologie. Door samen te werken met Fixico kan Zego zijn klanten ondersteunen bij het vinden van de beste reparatieoplossing voor elk voertuig, terwijl het ook het beheer van alle reparaties centraliseert en hun status in real time volgt.
Zego is opgericht in 2016 in Londen en is onlangs ook in Nederland gestart. Zego biedt een reeks verzekeringsproducten waarmee wagenparkbeheerders tijd en geld kunnen besparen. Zo maakt Zego gebruik van gedragsgegevens van bestuurders, waarmee rijgedrag verbeterd kan worden, wat resulteert in lagere premies, terwijl het ook de kosten van het wagenpark verlaagt en de algehele verkeersveiligheid en de duurzaamheid van het wagenpark ten goede komt.
De samenwerking tussen Fixico en Zego is begonnen in Nederland met plannen om binnenkort uit te rollen naar andere Europese landen. Fixico maakt al gebruik van haar netwerk van reparateurs om Zego te ondersteunen bij de installatie van de tracking devices in zowel Nederland als Frankrijk.
Volledige controle
“Twee innovatieve bedrijven werken samen om de verzekeringssector te transformeren door gebruik te maken van high-end tech-oplossingen die klanten tijd en geld besparen. Fixico helpt ons de reparatiekant op een volledig digitale manier te beheren, biedt ons volledige controle over alle reparaties en stelt ons in staat te profiteren van een reparatienetwerk in heel Europa”, zegt Sander Kernkamp, algemeen manager Nederland bij Zego.
Gemak
“Zego maakt verzekeringen gemakkelijk en we zijn verheugd dat we hen kunnen helpen om reparaties ook gemakkelijk te maken. Samen kunnen we een volledig digitale oplossing bieden die niet alleen een vlottere gebruikerservaring belooft, maar ook de beste reparatieoplossingen vindt op het gebied van kwaliteit, kosten, beschikbaarheid en afstand”, aldus Derk Roodhuyzen de Vries, ceo en medeoprichter van Fixico.