Duidelijke wetgeving en een centraal platform zijn nodig om onafhankelijke autobedrijven dezelfde toegang te bieden tot voertuiggegevens als de fabrikant. Dat en meer bepleit Cecra, de Europese belangenorganisatie van de reparatie- en onderhoudssector, in een zojuist verschenen position paper.

Cecra schetst de positie en het belang van het niet-merkgebonden kanaal, toegespitst op telematica en connectiviteit. Strategisch doel is dat de Europese Commissie zich (meer) inspant voor een gelijk speelveld rond technische informatie en de datastromen uit de auto. Het visiedocument Cecra refereert onder meer aan interviews waarin dertig klanten gevraagd werd waarom zij kozen voor een onafhankelijk autobedrijf. Een van de argumenten was het uurtarief. Download hier de Cecra Position Paper
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
19 december 2025
Van Mossel Duitsland neemt leasevloot MisterGreen over
19 december 2025
Gerard Bolder voorzitter RAI Auto’s
19 december 2025
Resultaten autodealers iets beter in Q3
19 december 2025
Verkeersboetes sinds 2021 fors gestegen
19 december 2025
SDV is uitdaging voor schadeherstel
Meest bekeken berichten
Recente reacties