Cecra bepleit gelijk speelveld vrije kanaal

Duidelijke wetgeving en een centraal platform zijn nodig om onafhankelijke autobedrijven dezelfde toegang te bieden tot voertuiggegevens als de fabrikant. Dat en meer bepleit Cecra, de Europese belangenorganisatie van de reparatie- en onderhoudssector, in een zojuist verschenen position paper.

Cecra schetst de positie en het belang van het niet-merkgebonden kanaal, toegespitst op telematica en connectiviteit. Strategisch doel is dat de Europese Commissie zich (meer) inspant voor een gelijk speelveld rond technische informatie en de datastromen uit de auto. Het visiedocument Cecra refereert onder meer aan interviews waarin dertig klanten gevraagd werd waarom zij kozen voor een onafhankelijk autobedrijf. Een van de argumenten was het uurtarief. Download hier de Cecra Position Paper

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1691 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen