Group Auto is toekomstbestendig

Ruim 750 universele autobedrijven en hun grossiers uit het Group Auto NL-netwerk bezochten gisteren het event The Group Auto Xperience. Ze kunnen terugkijken op een fantastische ervaring.

In twaalf producttechnische sessies – Checkpoints – werd de deelnemende autobedrijven getoond hoe ze bij alle digitalisering ook nog steeds fysiek en visueel extra werkplaatsomzet kunnen genereren. Daarnaast waren er in evenementenlocatie Het Hart van Holland negen diagnostische en IT-presentaties.

Strijd

De bijdrage van Robert Stevens, directeur Garageconcepten en Technology bij Group Auto International, werd door zo’n beetje alle aanwezigen bezocht. Stevens ging in op G-connect, het telematica- en dongelconcept dat de Nederlandse Group Auto-grossiers volgend jaar introduceren. “Wie hier niet aanhaakt, gaat klanten verliezen”, hield hij de garagisten voor. “Wat aftersales betreft zul je de strijd om de klant moeten aankunnen met de dealernetwerken. En wat de datastromen betreft de strijd met de autofabrikant.” Stevens wees op de dongel, de app (op maat voor AutoExcellent, CarXpert en Happy Driver) en het achterliggende platform. Samen geven ze volgens hem universele autobedrijven de kans om de connected car en de connected klant, zeker binnen het bestaande wagenpark, in huis te krijgen en te houden.

Jan Lammers

Na de power speech van Freek Blekxtoon, directeur Group Auto Nederland, kwam coureur Jan Lammers aan het woord. Hij stelde te weten hoe je als universeel (ooit versloeg Lammers de fabrieksploegen op Le Mans) de strijd met het merkkanaal moet aangaan. “Hard werken en vooral vooruit kijken. Omarm de moderne technologie. Daar hoort telematica vandaag de dag absoluut bij.” Group Auto is er klaar voor. Komende week gaan vijf Carxperts van start met een G-connect-pilot. Samen zullen ze 125 dongels gaan inzetten, om praktische ervaring op te doen en eventuele kinderziektes op te sporen. Op een nader te bepalen moment in 2018 zullen dan de dongels daadwerkelijk breed in de markt worden gezet. “We zijn toekomstbestendig en doen er alles aan om onze klanten daarin mee te nemen”, besloot Blekxtoon. Hij en zijn team kunnen terugkijken op een meer dan geslaagd event.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1691 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen