Leasemaatschappij ALD Automotive start met het gebruik van een nieuw hulpmiddel van schadespecialist CED om op afstand schade- en onderhoudsinspecties te kunnen doen.

Bij deze expertise op afstand staan de technische experts van de leasemaatschappij en de dealer via een beeldverbinding met elkaar in contact. De ALD-medewerkers kunnen direct meekijken en bepalen van welke onderdelen van een auto foto’s nodig zijn, bijvoorbeeld voor een expertiserapport. De beelden en data worden automatisch geüpload en toegevoegd aan het online dossier. Bijkomende voordelen van deze inspectie op afstand zijn dat er zo bespaard kan worden op de kosten van een inspectie en de doorlooptijden sneller zijn.

Innovatie

Marketingdirecteur Lonneke van der Horst van ALD: “De introductie van de remote tool sprak ons direct aan en in samenwerking met CED hebben we die kunnen toespitsen op eigen gebruik. In de huidige situatie waarin we te maken hebben met social distancing, is innovatie nog belangrijker. Zo hebben we recent de tankapp met Ease2pay versneld uitgerold, en nu deze mooie en versnelde samenwerking met CED.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties