Private Share KAV: professioneel autodelen

KAV Autoverhuur lanceert Private Share. Het concept beoogt autodelen zowel voor privé als zakelijke toepassing te vereenvoudigen. Kern is dat bestaande eigenaren én autokopers hun voertuig – nieuw of jong gebruikt – aansluiten. Zelfs een compleet wagenpark kan worden ingebracht.

Alle deelnemende auto’s worden voorzien van hardware – een ‘kastje’ dat gebruikers de eerste zes maanden kosteloos tot hun beschikking krijgen. Via een app kan vervolgens het voertuig verhuurd worden aan het algemene publiek of (desgewenst) binnen het eigen persoonlijke netwerk. De huurder betaalt op basis van gereserveerde tijd en gereden kilometers. KAV rekent de eigenaar af op een (gemaximeerd) percentage van de omzet. Middels de app wordt de auto geboekt en geopend. Ook de financiële afwikkeling gebeurt real-time. Het concept wordt aangeboden inclusief verzekering en boete-afwikkeling. Aanmelding van nieuwe huurders wordt gecontroleerd door Private Share.

Bijtelling

Het systeem houdt de kilometers bij voor de bijtelling. “Onderling autodelen wordt zo eindelijk ook fiscaal transparant”, aldus Thom Doorenbosch, commercieel manager bij KAV. “Het transformeert deze vorm naar brede toepasbaarheid. In combinatie met autolease wordt onderling autodelen bovendien commercieel zeer aantrekkelijk voor iedere leaserijder.” De bestaande autodeellabels van KAV worden op Private Share geïntegreerd. Zo dienen ConnectCar en StudentCar (vaste standplaats) en Witkar en Pop-Up-Car als vervangende auto.

Propositie

De ambitie van KAV-eigenaar Hemmie Kerklingh is om met Private Share het grootste professionele deelautobedrijf van Nederland te worden. De eerste particuliere deelnemers hebben zich volgens KAV reeds gemeld. De samenwerking met “een landelijke retailer” wordt momenteel geformaliseerd. Verder zal “een grote leasemaatschappij” de dienst binnenkort als optie meenemen in de propositie voor eigen klanten. Op de bijbehorende website privateshare.com prijken overigens de Nederlandse importeurs van Mercedes, Ford, Hyundai en Kia als leveranciers van Private Share.  

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †