Theo Mulder, directeur-eigenaar van de vijf vestigingen tellende Volvo dealergroep Ban Garage, organiseerde gisteren een avondprogramma rond de aanstaande Volvo Ocean Race. Ruim zeventig klanten en relaties werden door Theo Mulder en schipper Simeon Tienpont van team AkzoNobel ontvangen.

De Volvo Ocean Race start in oktober, duurt bijna negen maanden en omvat meerdere continenten. Er doen acht identieke boten aan mee. Gezien de duur van de race en de 24/7 impact op de bemanning geldt de wedstrijd als zwaarste sportbeproeving ter wereld. Simeon Tienpont legde uit hoe een team wordt gekozen, hoe de voorbereiding er uit ziet en vooral welke beproevingen moeten worden doorstaan. “Veel mensen denken dat het vooral om de fysieke belasting gaat, terwijl juist de psychologische belasting een belangrijke rol speelt.” Mede naar aanleiding van een aantal spectaculaire filmbeelden stelden de gasten de nodige vragen, die Tienpont in een dynamische sessie met de zaal beantwoordde. Theo Mulder benadrukte dat de kwaliteit van de boten, de teams en de organisatie van de Volvo Ocean Race een mooie parallel zijn met het automerk Volvo en de dealerorganisaties: ook die moeten tegenwoordig 24/7 klaarstaan voor de klant.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
24 juli 2025
Moobi verwelkomt 300e Moobi Center in snelgroeiend netwerk
24 juli 2025
Auto- en bandenbedrijven bepalend bij aankoopbeslissingen voor banden
24 juli 2025
Niet harder, maar slimmer werken
Meest bekeken berichten
Recente reacties