Na zijn vertrek bij de F1-stal van Ferrari vervolgt Mattia Binotto zijn carrière bij het eveneens Italiaanse TEXA. Hij wordt er Managing Director van TEXA, naast oprichter/ceo Bruno Vianello, Vice-President Eugenio Razelli en Director Massimo Varaschin. Binotto krijgt specifiek de leiding over de nieuwe e-Powertrain-divisie.

Het doel is om van de nieuwe e-Powertrain divisie wereldwijd een duidelijk referentiepunt te maken voor het ontwerp, de productie en de levering van nieuwe auto-onderdelen die verband houden met de wereld van de elektrificatie van voertuigen, zoals motoren, inverters, power units en bijbehorende software, en complete assen voor high-performance sportwagens.

Intense ontwikkeling

Vianello becommentarieerde de toevoeging van Mattia Binotto aan de Raad van Bestuur van zijn Groep als volgt: “Ik ben zeer verheugd dat een topmanager als Mattia, die buitengewone ervaring heeft opgedaan in de wereld van Formule 1, synoniem voor hoogwaardige technologie en concurrentievermogen, ervoor heeft gekozen om het TEXA team te verrijken met zijn stuwende bijdrage. Samen met de rest van het team van de e-Powertrain divisie, bestaande uit jonge, enthousiaste ingenieurs, streven we naar een intense ontwikkeling die ons in slechts enkele jaren zal leiden naar significante resultaten.”

Vianello zegt ervan overtuigd te zijn dat TEXA een cruciale bijdrage zal leveren aan de heropleving van Italië’s grote traditie op het gebied van sportautotechnologie met behulp van de nieuwe elektrische aandrijving. Mattia Binotto van zijn kant zegt gecharmeerd te zijn van de ‘strategische durf’ die TEXA laat zien middels het project rond de e-Powertrain-divisie.

Als aanvulling op de bekende garageapparatuur en telematica voor wagenparkbeheer positioneert TEXA zich met de nieuwe divisie in de sector van elektrische aandrijvingen. De nieuwe e-Powertrain fabriek van TEXA in Monastier di Treviso is het resultaat van een investering van meer dan 20 miljoen euro tot nu toe en beslaat een oppervlakte van meer dan 24.000 vierkante meter. De fabriek is gewijd aan de productie van geavanceerde invertersystemen, voertuigbesturingseenheden en motoren voor de aandrijving van elektrische voertuigen. Een nieuw productiecentrum dat het gebied verder zal verrijken en ook voordelen zal bieden vanuit het oogpunt van werkgelegenheid: zodra het volledig is opgestart, zal het minstens 100 mensen tewerkstellen onder ingenieurs, gespecialiseerde technici en lijnoperators.

Uitbreidingsplan

TEXA besloot al in 2018 op dit gebied te investeren, toen het zijn eerste onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten startte op het gebied van axiale flux elektromotoren en in de eenheden om gelijkstroom om te zetten in wisselstroom, de inverters, die essentieel zijn om het koppel en het geleverde vermogen in een elektrisch voertuig te beheren. Volgens het uitbreidingsplan zal direct naast de huidige e-Powertrain-fabriek, een nieuw gebouw verrijzen met drie verdiepingen en een totale oppervlakte van 15.000 vierkante meter.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2024
Ratels met honderd tanden
7 november 2024
WESP voor alle Bosch Car Service-bedrijven
7 november 2024
Schade na wrappen. Carwrapper aansprakelijk?
6 november 2024
Occasionprijs op niveau van twee jaar geleden
6 november 2024
Het feest van de EV
6 november 2024
OOMT en Innovam hernieuwen samenwerking
Meest bekeken berichten
Recente reacties
  • Ed Kanij on Webshop wordt B2B-distributeur: “Dan zal de noodzaak ontstaan dat de automaterialen distributeurs artikelen die ze aan de eindgebruiker leveren te gaan merken. Dan…okt 29, 10:25
  • Ron Verberne on Stellantis duwt september in het rood: “De overstap naar grotere dealerbedrijven, – met alle merken onder één dak – heeft Stellantis volgens mij duidelijk klanten en…okt 27, 12:18
  • Gerard van de meent on Afcar vraagt nogmaals om wetgeving voertuigdata: “Ls, Ik heb namens een grote marktpartij EU toegang geregeld (tegen betaling) bij 23 automerken. Dat was al enige tijd…okt 17, 13:54
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35