De meer dan dertig jaar oude reclamecampagne ‘Blij dat ik Rij’ krijgt met de oprichting van de Stichting Blij dat ik Rij een vervolg. Op 6 september start deze nieuwe stichting haar activiteiten met als doel weggebruikers in Nederland blijer te maken. Stichting Blij dat ik Rij richt zich op de individuele belangen van de automobilist, motorrijder, fietser of brommobiel-berijder.
Stichting Blij dat ik Rij is opgericht door een kleine groep automobilisten en motorrijders die elkaar gevonden hebben om met creatieve ideeën invulling te geven aan de blijmakers van weggebruikers.
De stichting onder voorzitterschap van Benno Nekeman zal verschillende activiteiten ondernemen om aan de thema’s Gemak, Voordeel, Veilig en Duurzaam positief bij te dragen. Eerste activiteit is het inventariseren van alle mogelijke blijmakers voor weggebruikers. Hiertoe nodigt de stichting alle weggebruikers van Nederland uit met ideeën en/of suggesties te komen. Nekeman: "Ik nodig graag andere organisaties uit die zich ook herkennen in deze thema’s, en initiatieven met ons willen nemen." Stichting Blij dat ik Rij verwacht dit najaar al de eerste initiatieven te kunnen presenteren.