BMW is met het Duitse software bedrijf SAP bezig met de ontwikkeling van een virtuele reclamezuil voor in de auto. iDrive laat reclame-functies integreren die op maat van de bestuurder zijn gesneden.

De technologie moet van de actuele locatie van de auto en de consumptie-geschiedenis van de bestuurder gerichte reclames aanbieden. De Duitse autoconstructeur benadrukt wel dat het aanbod alleen wordt geactiveerd indien de autobestuurder zich akkoord heeft verklaard met de ontvangst van commerciële voorstellen.

Onder meer zouden de boodschappen kunnen verwijzen naar de aanwezigheid van een vestiging van een restaurantketen langsheen de geplande route van de autobestuurder. Ook zou de chauffeur attent kunnen worden gemaakt op de aanwezigheid van winkelcentra of speciale aanbiedingen. Ook zou actuele parkeerinformatie op het dashboard kunnen verschijnen, compleet met prijzen en locaties.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties