BMW is met het Duitse software bedrijf SAP bezig met de ontwikkeling van een virtuele reclamezuil voor in de auto. iDrive laat reclame-functies integreren die op maat van de bestuurder zijn gesneden.

De technologie moet van de actuele locatie van de auto en de consumptie-geschiedenis van de bestuurder gerichte reclames aanbieden. De Duitse autoconstructeur benadrukt wel dat het aanbod alleen wordt geactiveerd indien de autobestuurder zich akkoord heeft verklaard met de ontvangst van commerciële voorstellen.

Onder meer zouden de boodschappen kunnen verwijzen naar de aanwezigheid van een vestiging van een restaurantketen langsheen de geplande route van de autobestuurder. Ook zou de chauffeur attent kunnen worden gemaakt op de aanwezigheid van winkelcentra of speciale aanbiedingen. Ook zou actuele parkeerinformatie op het dashboard kunnen verschijnen, compleet met prijzen en locaties.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Tobias Mohr salesmanager Schaeffler
12 november 2025
Recordjaar Sunny Cars
12 november 2025
Mobiliteitsalliantie start campagne voor betaalbare mobiliteit
12 november 2025
Drie sterren Euro NCAP voor Dongfeng Box
12 november 2025
‘Automobilisten onderschatten remweg op nat wegdek’
11 november 2025
Berner introduceert olie-absorbeermiddel
Meest bekeken berichten
Recente reacties