De directie van Carglass heeft woensdag het personeel geïnformeerd over een nieuwe organisatiestructuur. Vanaf deze zomer zullen reparatie- en vervangingswerkzaamheden meer centraal gepland worden. Als gevolg daarvan verliezen 68 mensen hun baan.

“Nu vinden deze planningswerkzaamheden nog op vestigingsniveau plaats, waardoor de werkdruk niet goed wordt verdeeld over de verschillende vestigingen. Carglass zal zich maximaal inspannen om de getroffen medewerkers te begeleiden naar ander werk”, aldus Johan Boelhouwer, communicatiemanager bij Carglass.

Het is nog onduidelijk hoeveel gedwongen ontslagen er vallen. Het gaat in ieder geval niet om monteurs, maar om filiaalmanagers, assistent managers en werkplaatschefs. Carglass heeft nu veel overlap in deze functies. Er wordt in de komende periode gewerkt aan een sociaal plan.

Met de nieuwe organisatiestructuur zegt het bedrijf in te spelen op de veranderende klantbehoefte. “De klant wil in toenemende mate sneller en op iedere gewenste locatie geholpen worden. Het op een juiste manier verdelen van de werkdruk is een goede manier om klanten sneller te kunnen helpen.”

Carglass heeft in Nederland 54 vestigingen en 220 servicebussen voor het repareren of vervangen van autoruiten. Waarschijnlijk vijftien daarvan gaan de planning beheren. In totaal werken 850 mensen bij de keten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties