Het universele reparatie- en revisiebedrijf Carrec Technocenter in Soesterberg verzorgt voor consumenten een aankoopcontrole van de aan te schaffen auto. Het bedrijf leest bijvoorbeeld de auto uit met diagnose-apparatuur, waardoor eventuele meldingen van het motormanagement systeem zichtbaar worden.

Deze nieuwe service is ontstaan doordat teleurgestelde mensen die een auto met mankementen hebben gekocht zich bij Carrec melden. “Een voorbeeld is een klant die problemen had met de verstuiver in een onlangs gekochte auto met moderne dieselmotor. Hij werd geconfronteerd met de reparatierekening, die niet te vergelijken is met de reparatiekosten van motoren uit oudere generaties”, aldus Guido van der Spek van Carrec.
“In tegenstelling tot bijvoorbeeld een aankoopkeuring zoals door ANWB en Dekra wordt aangeboden, controleren wij niet alle elektrische snufjes in de auto. De consument is prima in staat om zelf bijvoorbeeld de ramen, de centrale deurvergrendeling, de airco en de navigatie te controleren.”

De monteur maakt ook een uitgebreide proefrit, zodat de prestaties van de motor, de versnellingsbak, de aandrijflijn, het onderstel en de remmen gecontroleerd kunnen worden. Bij twijfel blijft de diagnose-apparatuur aangesloten tijdens de proefrit om de voornaamste waarden van de motor op te slaan en terug te kunnen zien. “Vervolgens gaat de auto bij ons op de brug voor een controle van de onderzijde.” Van der Spek denkt ongeveer een uur bezig te zijn met de aankoopcontrole. Inclusief het uitlezen van de auto rekent Carrec daar honderd euro (incl. BTW) voor.

Onlangs hebben Autotrust en Carrec hun bestaande samenwerking uitgebreid. Naast het repareren van bij Autotrust verzekerde auto’s, ondersteunt Carrec de verzekeraar in het afhandelen van garantieclaims.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 mei 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties