De Franse overheid en de Chinese autobouwer Dongfeng gaan gezamenlijk 800 miljoen euro steken in PSA Peugeot Citroën, Frankrijks grootste autobouwer. Ook worden door PSA investeerders aangetrokken die goed moeten zijn voor 1,5 miljard euro. Hiermee lijkt PSA van de ondergang gered.

PSA zit al langer in zwaar weer. In 2013 boekte het autoconcern een verlies van bijna 5 miljard euro. In 2013 moest nog eens 5 procent worden ingeleverd. PSA zit sindsdien in een reeks van bezuinigingen die duizenden werknemers hun baan hebben gekost en fabrieken heeft doen sluiten.

De kapitaalinjectie kan de ommekeer betekenen voor PSA. De Chinese markt komt hiermee verder open te liggen. Dongfeng en de Franse overheid krijgen met de investering elk 14 tot 15 procent aandelen PSA in handen. Dat is evenveel als de familie Peugeot zelf.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Xander van Pelt on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Interessant artikel wat een aardig beeld schetst op de omvang van de youngtimermarkt én de werkelijke gevolgen ervan in het…nov 24, 08:27
  • Freek Blekxtoon on Martin Kaspers nieuwe algemeen directeur AllParts Nederland: “Fantastisch nieuws voor Allparts en Martin, gefeliciteerd! Een heel goede match, de goede man bij de goede club. Heel veel…nov 23, 20:34
  • Barend Luiting on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Mooie reactie, Bart, dank. Ik analyseerde begin 2021 wat er nog van bouwjaar 2015 rondreed na de termijn van vijf…nov 22, 11:36
  • Bart van den Acker on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Voor wat betreft de bijtelling van Youngtimers zou het een veel beter plan zijn de regeling te handhaven, maar de…nov 20, 12:44
  • René Wienen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “dat zou ik ook graag weten dan weet ik waar ik zeer zeker NIET OP STEM.nov 3, 23:19