Namens de Chevrolet-dealers in Europa heeft de belangenorganisatie Cecra in Brussel, General Motors opgeroepen om een fatsoenlijke termijn te hanteren voor het opzeggen van het Chevrolet-dealerschap.
Ook is men niet blij met het de manier waarop het stoppen van de verkoop het merk in Europa naar buitenkwam. Klanten bedenken zich nu tweemaal voor ze een Chevrolet op hun potentiële aankooplijstje zetten. De waarde van een Chevrolet-dealerschap is nu niks meer waard.
In de EU zijn vele Opeldealers ook dealer van Chevrolet en juist in een tijd waarin het merk verkooptechnisch door een diep dal gaat, was Chevrolet aan de onderkant (qua prijs-prestatie) van de markt nog een klein lichtpuntje. Cecra stelt dat in bepaalde landen de Opeldealer alleen nog kan bestaan als er een tweede merk in de showroom staat. Ook al realiseren Cecra en ECD (de European Car Dealers binnen Cecra) dat de marktsituatie per land en per dealergroep verschilt, men staat op het standpunt dat GM voor een fatsoenlijke afbouw en wellicht zelfs een alternatief moet komen.
Momenteel vind in Brussel de eindfase plaats rond om de zogenaamde code of conduct, een door de EU ‘afgedwongen’ afspraak tussen dealers en fabrikanten, waarin behalve een hard contract, ook bepaalde fatsoensnormen worden vastgelegd. Daarin onder andere het recht op het voeren van meerdere merken. Voor veel Europese Opeldealers nu een belangrijk punt wanneer zij hun Chevroletmodellen gaan kwijtraken.