De Europese automobielindustrie – auto’s en onderdelen – wil graag profiteren van de groeiende economie in India. Al vier jaar wordt door Brussel onderhandelt over een voor de Europese automobielindustrie tariefvrije toegang tot de Indiase autosector. Maar ACEA, het verband van Europese autofabrikanten begint haar geduld te verliezen.

Bij monde van voorzitter Dieter Zetsche die daarnaast de grote baas van Daimler is, is het belangrijk dat de EU bij de komende onderhandelingsronde grote druk op India uitoefent. Maar India heeft goed gekeken naar hoe de Chinese overheid met dit bijltje hakt. Als de westerse industrieën willen profiteren dan moet dat India ook iets opleveren. Dus toegang tot de Indiase markt is prima, maar dat mag best wat kosten vinden zij. Tenslotte moet de groei van de economie mede door het buitenland worden gefinancierd is hun stelling. Zeker als die zo duidelijk te kennen dat ze van die groei willen profiteren.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • W, (Pim) van der Veer on Verdubbeling MG Brand Stores: “In de wereld van de MG Car Club wordt “Old Number One” uit 1923 van Morris dealer Cecil Kimber als…okt 2, 16:48
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50