Per 12 maart aanstaande bundelen het Zuid-Hollandse Slager en het Limburgse Heuts hun krachten op de B2B markt. De twee innovatieve automaterialengrossiers vormen onder de naam GHS Automotive één krachtig merk en dito netwerk. Met 24 vestigingen in Limburg, Brabant en Zuid-Holland is GHS Automotive een sterke nieuwe speler in grossiersland, gebouwd op stevige en vooral ervaren pijlers.
Beide grossiers willen door capaciteitsversterking en schaalvergroting zorgen voor een optimale ondersteuning van de garagist in de sterk veranderende aftersales markt. Lars Heuts en Ed Boers, beiden directielid van GHS Automotive, hebben een simpele reden voor de samenvoeging. “Er wordt op bepaalde terreinen al jaren door beide ondernemingen goed samengewerkt. Echter met een blik op de toekomst is het noodzakelijk dat er ook als individuele grossiersgroep optimaal van de schaalvoordelen wordt geprofiteerd. Dat is nodig om onze klanten te kunnen blijven ondersteunen. We willen de concurrentiepositie van het autobedrijf blijven versterken en zorgen dat de consument zijn weg naar de werkplaats blijft vinden. Dat is uiteraard ook in ons eigen belang.”
Ervaring
Heuts en Slager hebben beide meer dan 50 jaar ervaring als grossier in de autobranche en weten als geen ander hoe belangrijk innovatie op het gebied van automatisering en marketing is. De afgelopen jaren is de samenwerking tussen de organisaties stap voor stap geïntensiveerd. Zo wordt er gezamenlijk ingekocht en draaien beide organisaties op dezelfde IT en logistieke systemen.
Nu zijn ook de voorraden aan elkaar gekoppeld waardoor de garagehouder de beschikking heeft over een enorme onderdelenvoorraad. Het sluitstuk van deze intensieve samenwerking is het samenvoegen van de twee merken tot een efficiënt en krachtige organisatie: GHS Automotive (www.ghs-automotive.nl).