Diverse kopstukken uit de internationale schadewereld waren de afgelopen dagen bijeen tijdens het jaarlijkse IBIS-congres, dat dit keer in Montreux plaatsvond. Toekomstige business-modellen, succesvolle strategieen, globalisering, schaalvergroting en de opkomst van telematica waren deze keer de belangrijkste onderwerpen.

Vooral telematica zal van grote invloed worden op de toekomstige machtsverhoudingen binnen de schadewereld. De ‘beheerder/eigenaar’ van deze data gaat dé cruciale regisseursrol vervullen in het gehele proces. Vooralsnog is niet duidelijk bij wie deze rol komt te liggen, maar feit is wel dat diverse partijen (van autofabrikanten tot verzekeraars, it- en schadebedrijven) maar al te goed snappen dat deze data van groot strategisch belang zijn.

‘Humble, hungry en hunting’, is volgens Tony Aquila, oprichter en ceo van Solera/Audatex, het enige juiste motto om de toekomstige ontwikkelingen goed het hoofd te kunnen bieden. Volgens Aquila moet de branche er rekening mee houden dat de huidige zware marktomstandigheden nog wel enkele jaren kunnen aanhouden. Zelf hoopt hij met Solera in 2020 uit te komen op een totale groepsomzet van zo’n twee miljard dollar, met activiteiten in 60 landen.

Die boodschap kon ook de grote Nederlandse delegatie weer terug mee naar huis nemen. Traditiegetrouw was IBIS-sponsor AkzoNobel met een behoorlijke groep naar Montreux afgereisd (zie foto). Afkomstig uit de hele wereld waren in totaal ruim 380 belangstellenden naar het congres gekomen.

Meer achtergronden over het IBIS-congres in het volgende nummer van Aftersales Magazine.

Onder de titel ‘Botsende belangen? Nee, samen voorwaarts’ organiseert Aftersales magazine op 5 juni het Nationaal Schadecongres met talloze interessante sprekers, boeiende discussies en natuurlijk een netwerkborrel.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties