Werknemers zouden van hun baas liever een mobiliteitsbudget ontvangen dan een auto van de zaak. Dat blijkt uit een onderzoek van Achmea dat vandaag wordt gepubliceerd. Het onderzoek werd uitgevoerd door TNS-Nipo dat in opdracht van de verzekeraar werd gehouden.

Ruim vijftig procent van de ondervraagden zegt liever voor een budget te kiezen, terwijl 34 procent de leaseauto prefereert. Voor autobedrijven levert dit de mogelijkheid op om weer meer te investeren in de relatie met de berijder. Als het aandeel privérijders stijgt, dan kunnen individuele (werkplaats)afspraken de margedruk weer verkleinen, die ontstaat door de volumeafspraken met leasemaatschappijen. Anderzijds zal een trendbreuk in de zakelijke markt de huidige lessors stimuleren om creatieve concepten te ontwikkelen voor de particuliere rijder.

Overigens blijkt uit het onderzoek dat werkgevers op jaarbasis 15 miljard kwijt zijn aan mobiliteitskosten, waaronder woon- en werkkosten. Achmea denkt dat door het budget flexibeler in te vullen en daarnaast het thuiswerken te stimuleren, deze kosten drastisch naar beneden kunnen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
21 oktober 2025
‘Ik ben geboren in een bak met olie’
20 oktober 2025
‘Gebruikte EV verkoopt sneller met SOH-certificaat accu’
20 oktober 2025
Merkgebonden aftermarket wil zich profileren via Automechanika
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
Meest bekeken berichten
Recente reacties