Mazda gaat de showroom van de Nederlandse Mazda-dealers dichterbij de klant brengen via internet.
De onlangs gelanceerde website www.ikwileenmazda.nl is een collectief platform van de Nederlandse Mazda-dealers waarop klanten terecht kunnen voor het aanvragen van proefritten, het maken van showroomafspraken en het stellen van vragen via chat, telefoon of e-mail. De website is geen verkoopkanaal, maar een verlenging van de dealershowroom.
De collectieve samenwerking van de Mazda-dealers op deze website is uniek voor Nederland. “Het is algemeen bekend dat internet een wezenlijk onderdeel van het aankoopproces van een auto is geworden”, vertelt Geraldine Brouwers van Mazda Motor Nederland.
Persoonlijk contact
“De wijze waarop klanten zich oriënteren op en informatie inwinnen over een nieuwe auto is met de komst van internet drastisch veranderd. Het past in onze strategie om online en offline met elkaar te verbinden. Met de lancering van deze website voorzien wij in deze klantbehoefte. De bijzondere samenwerking van de Mazda-dealers biedt hen tevens de mogelijkheid om hun online marketingbestedingen efficiënter en effectiever in te zetten”, aldus Brouwers.
Klanten kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week via de site persoonlijk contact hebben voor vragen, showroomafspraken en proefritafspraken. De dealer is en blijft de plek waar de uiteindelijke verkooptransactie plaatsvindt, alsook de aflevering en de daarop volgende service en het onderhoud van de auto.