In het Duitse Bremen heeft Mercedes-Benz een nieuwe dealervestiging geopend. Vooral de werkplaats is bijzonder. Er zijn zes zogenaamde servicestraten waar in totaal vijftig monteurs werkzaam zijn.

De klant rijdt een servicestraat binnen – waarbij de auto direct wordt getest – en als vooraf bekend is dat een onderhoudsbeurt of reparatie langer gaat duren, staat in die servicestraat het vervangend vervoer al klaar. De klant stapt gewoon over. In de servicestraat, waaraan een aantal werkplekken liggen, wordt door meerdere monteurs aan de auto gewerkt.

Mercedes vergeleek het nieuwe serviceconcept bij de opening afgelopen week met het pitstopprincipe uit de Formule 1. Mercedes heeft in Frankrijk jaren gelden al een reparatie- en schadewerkplaats opgezet (met meer dan honderd monteurs) waar met meerdere monteurs aan dezelfde klus wordt gewerkt.

Nu is Mercedes niet de enige fabrikant die een serviceconcept ontwikkeld heeft waarbij meerdere monteurs aan een auto werkzaam zijn. Toyota en Volvo zijn – ook in ons land – al een tijd actief met een werkplaatsconcept waar minimaal twee monteurs aan een auto werken. Alles gericht op het snel weer op weg helpen van de klant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 mei 2025
Oostendorp opent Toyota-vestiging in Valkenswaard
9 mei 2025
Onafhankelijk autobedrijf moet momentum pakken
8 mei 2025
Tanken in jaar tijd 10 procent goedkoper
8 mei 2025
Winterband Vredestein eerste montage op Volkswagen Tiguan
8 mei 2025
Continental produceerde al 200 miljoen radarsensoren
8 mei 2025
De klant op reis
Meest bekeken berichten
Recente reacties