De verkoop van nieuwe auto’s in Europa is gestegen met 4,5 procent ten opzichte van mei 2013. Mitsubishi doet het bijzonder goed met een stijging van bijna 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Acea.

Over de eerste vijf maanden bedraagt de groei 6,9 procent. Onder de grootste automarkten van de EU liet alleen Italië een daling zien in de registraties (-3,8%). Frankrijk ( 0,3%), Duitsland ( 5,2%), het VK ( 7,7%) en Spanje ( 16,9%) zagen de nieuwverkopen toenemen. In Nederland namen de verkopen toe met 3,4 procent.

Mitsubishi was afgelopen maand het snelst groeiende merk in de Europese Unie: de registraties namen met 38,3 procent toe naar 7.625. Een kleine 1.600 daarvan werden in Nederland verkocht en daarmee is ons land goed voor zo’n 20 procent in de Mitsubishi-verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 mei 2025
Personeelstekort remt ondernemers
30 mei 2025
IVA Business School ruim boven landelijk gemiddelde
30 mei 2025
VASS verwelkomt 900ste lid
30 mei 2025
Investeren
28 mei 2025
Volvo Buitenweg wordt toch Henk Scholten
28 mei 2025
Innovam en Altac sluiten samenwerking
Meest bekeken berichten
Recente reacties