De verkoop van nieuwe auto’s in Europa is gestegen met 4,5 procent ten opzichte van mei 2013. Mitsubishi doet het bijzonder goed met een stijging van bijna 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Acea.

Over de eerste vijf maanden bedraagt de groei 6,9 procent. Onder de grootste automarkten van de EU liet alleen Italië een daling zien in de registraties (-3,8%). Frankrijk ( 0,3%), Duitsland ( 5,2%), het VK ( 7,7%) en Spanje ( 16,9%) zagen de nieuwverkopen toenemen. In Nederland namen de verkopen toe met 3,4 procent.

Mitsubishi was afgelopen maand het snelst groeiende merk in de Europese Unie: de registraties namen met 38,3 procent toe naar 7.625. Een kleine 1.600 daarvan werden in Nederland verkocht en daarmee is ons land goed voor zo’n 20 procent in de Mitsubishi-verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
7 april 2025
R5 tot EV van het jaar 2025 verkozen
7 april 2025
8,5% meer loon medewerkers tankstations en wasbedrijven
7 april 2025
Petronas Syntium levert smeermiddelen Autohero-centra
Meest bekeken berichten
Recente reacties