Onderdelendistributeur Molco uit Druten heeft zich aangesloten bij het platform van Nexus Automotive International. Hierin hebben wereldwijd enkele grote en middelgrote onderdelendistributeurs hun krachten gebundeld. Het gaat daarbij niet alleen om de inkoop van onderdelen en diensten, maar ook over het ontwikkelen van werkplaatsconcepten en speciale projecten.
In het Molco-magazijn liggen ruim 30.000 sku’s, hoofdzakelijk slijtdelen. Het totale leveringsprogramma omvat 1,3 miljoen referenties. Naast de bekende A-merken biedt Molco een uitgebreid assortiment eigen merken en budget labels. Molco stevent dit jaar af op een omzet van ongeveer 20 miljoen euro, die hoofdzakelijk online en b-to-b wordt gerealiseerd. “De beslissing om ons aan te sluiten bij Nexus volgt na een oriëntatie op onze toekomst waarbij groei belangrijk is. Door de aansluiting bij Nexus krijgen wij toegang tot de productlijnen van diverse onderdelenfabrikanten die we anders niet hebben”, legt commercieel directeur Pim van ‘t Hoenderdaal van Molco uit.
Versterking
Bas Donders, directeur business development bij Nexus: “Wij hadden in de personenautosector in Nederland nog geen partner. Wij zijn ervan overtuigd dat het jonge team van Molco en de groeiambities van het bedrijf een belangrijke bijdrage zullen leveren aan de internationale versterking van ons platform.”