Auto’s verbruiken per kilometer veel meer brandstof, en stoten bijgevolg veel meer schadelijke stoffen uit, dan autofabrikanten beloven. De nieuwe testcyclus die dit najaar ingevoerd wordt, gaat dat verschil verkleinen, maar schiet nog altijd tekort. De op werkelijke autoritten gebaseerde data van Emissions Analytics laten zien wat de uitstoot werkelijk is. Oprichter Nick Molden licht toe.

In plaats van een protocol te ontwerpen waarmee de fabrikant zelf zijn auto’s test, lenen of kopen de technici van Emissions Analytics zelf een auto en testen die, geheel onafhankelijk, met eigen apparatuur en eigen chauffeurs. “Auto’s worden niet rechtstreeks bij de fabrikant betrokken, maar uit een mix van verschillende bronnen, waar de fabrikanten geen weet van hebben. Zo weten we zeker dat er niet met de auto’s is geknoeid. Bovendien wordt ieder automodel meerdere keren getest.” Lees het hele interview met Nick Molden in Aftersales Magazine 7.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
31 oktober 2025
Van Mossel neemt Polestar Amsterdam over
31 oktober 2025
Omzet LKQ stijgt 1,3 procent in derde kwartaal 2025
31 oktober 2025
Aankoopadvies voor een hefbrug
30 oktober 2025
Evo Parts sluit zich aan bij AllParts
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
Meest bekeken berichten
Recente reacties