Auto’s verbruiken per kilometer veel meer brandstof, en stoten bijgevolg veel meer schadelijke stoffen uit, dan autofabrikanten beloven. De nieuwe testcyclus die dit najaar ingevoerd wordt, gaat dat verschil verkleinen, maar schiet nog altijd tekort. De op werkelijke autoritten gebaseerde data van Emissions Analytics laten zien wat de uitstoot werkelijk is. Oprichter Nick Molden licht toe.

In plaats van een protocol te ontwerpen waarmee de fabrikant zelf zijn auto’s test, lenen of kopen de technici van Emissions Analytics zelf een auto en testen die, geheel onafhankelijk, met eigen apparatuur en eigen chauffeurs. “Auto’s worden niet rechtstreeks bij de fabrikant betrokken, maar uit een mix van verschillende bronnen, waar de fabrikanten geen weet van hebben. Zo weten we zeker dat er niet met de auto’s is geknoeid. Bovendien wordt ieder automodel meerdere keren getest.” Lees het hele interview met Nick Molden in Aftersales Magazine 7.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 december 2025
Europese Commissie herziet CO2-emissienormen
16 december 2025
Patrick Olgers beoogd voorzitter BOVAG Autodealers
16 december 2025
Laden zonder roaming-kosten
16 december 2025
Rhythm of Blues kleur van het jaar 2026
16 december 2025
Slimmer Werken begint Online
15 december 2025
Minderheidsbelang in Wensink voor Duitse collega-dealergroep
Meest bekeken berichten
Recente reacties