Auto’s verbruiken per kilometer veel meer brandstof, en stoten bijgevolg veel meer schadelijke stoffen uit, dan autofabrikanten beloven. De nieuwe testcyclus die dit najaar ingevoerd wordt, gaat dat verschil verkleinen, maar schiet nog altijd tekort. De op werkelijke autoritten gebaseerde data van Emissions Analytics laten zien wat de uitstoot werkelijk is. Oprichter Nick Molden licht toe.

In plaats van een protocol te ontwerpen waarmee de fabrikant zelf zijn auto’s test, lenen of kopen de technici van Emissions Analytics zelf een auto en testen die, geheel onafhankelijk, met eigen apparatuur en eigen chauffeurs. “Auto’s worden niet rechtstreeks bij de fabrikant betrokken, maar uit een mix van verschillende bronnen, waar de fabrikanten geen weet van hebben. Zo weten we zeker dat er niet met de auto’s is geknoeid. Bovendien wordt ieder automodel meerdere keren getest.” Lees het hele interview met Nick Molden in Aftersales Magazine 7.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
6 juni 2025
Toyota en Suzuki in top 10 klantvriendelijkste bedrijven
6 juni 2025
EV wordt rijdende buurtbatterij
6 juni 2025
Sprookje
5 juni 2025
Alles-in-één energiebeheersysteem Elecq
5 juni 2025
Smidts neemt Ford in Assen over van Wensink
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
Meest bekeken berichten
Recente reacties