Autofabrikant Opel vertrekt uit China. Na 20 jaar ziet Opel geen toekomstmogelijkheden meer in het land. Opel verkocht vorig jaar slechts 4365 auto’s in China.

Het besluit om te vertrekken had volgens Opel-topman Karl-Thomas Neumann al veel eerder moeten worden genomen. Door de relatief geringe naamsbekendheid in China en een gebrek aan een distributienetwerk zou Opel honderden miljoenen moeten investeren en daar past de autobouwer voor. Opel gaat zich nu vooral richten op de Europese markt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties