Autofabrikant Opel vertrekt uit China. Na 20 jaar ziet Opel geen toekomstmogelijkheden meer in het land. Opel verkocht vorig jaar slechts 4365 auto’s in China.

Het besluit om te vertrekken had volgens Opel-topman Karl-Thomas Neumann al veel eerder moeten worden genomen. Door de relatief geringe naamsbekendheid in China en een gebrek aan een distributienetwerk zou Opel honderden miljoenen moeten investeren en daar past de autobouwer voor. Opel gaat zich nu vooral richten op de Europese markt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties