Opel wil af van de Europese kortingscultuur wat nieuwe auto’s betreft. Dat zegt Opel topman Karl-Thomas Neumann. Ook het merk Opel moet volgens de topman een boost krijgen en weer Duits, spannend en aansprekend zijn.

De uitspraken van Neumann zijn opmerkelijk te noemen omdat juist Opel de meeste kortingen op haar auto’s geeft. Uit onderzoek van het Center for Automotive Research blijkt dat Opel 39 procent van de auto’s met korting aanbiedt. Bij directe concurrenten Volkswagen (30 procent) en Ford (20 procent) is dat beduidend minder.

Neumann laat in het Duitse Handelsblatt weten het een schande te vinden dat de merknaam Opel is gedegradeerd en niet meer representatief is voor het automerk. Daarom wil de ceo op eigen kracht Opel weer opnieuw in de markt zetten met nieuwe modellen en nieuw elan en dus zonder korting.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 december 2023
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Xander van Pelt on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Interessant artikel wat een aardig beeld schetst op de omvang van de youngtimermarkt én de werkelijke gevolgen ervan in het…nov 24, 08:27
  • Freek Blekxtoon on Martin Kaspers nieuwe algemeen directeur AllParts Nederland: “Fantastisch nieuws voor Allparts en Martin, gefeliciteerd! Een heel goede match, de goede man bij de goede club. Heel veel…nov 23, 20:34
  • Barend Luiting on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Mooie reactie, Bart, dank. Ik analyseerde begin 2021 wat er nog van bouwjaar 2015 rondreed na de termijn van vijf…nov 22, 11:36
  • Bart van den Acker on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Voor wat betreft de bijtelling van Youngtimers zou het een veel beter plan zijn de regeling te handhaven, maar de…nov 20, 12:44
  • René Wienen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “dat zou ik ook graag weten dan weet ik waar ik zeer zeker NIET OP STEM.nov 3, 23:19