Skoda is sinds 2004 als sponsor betrokken bij de Tour de France. Dat blijft zeker tot 2018 zo, want het Tsjechische automerk heeft de samenwerking onlangs verlengd. Binnen het sponsorschap met Amaury Sport Organisation, de Franse organisator van diverse wielerronden, vallen ook de Ronde van Spanje en acht andere internationale wielerkoersen.
Winfried Vahland, ceo bij Skoda: “We willen de komende jaren verder groeien als internationaal volumemerk. We doen dat met het grootste introductie-offensief uit onze geschiedenis. Onze blijvende sterke aanwezigheid in de wielersport ondersteunt deze langetermijnstrategie en de internationale bekendheid van ons merk. Bovendien past de sponsoring uitstekend bij de bijna 119 jaar oude link die er bestaat tussen ons merk en fietsen.” Laurin en Klement, De oprichters van Skoda, begonnen in 1895 met het maken van fietsen.
Skoda is sinds 2004 officieel wagenparkleverancier en sponsor van de witte trui in de Tour de France. Ieder jaar rijden meer dan 200 auto’s van het merk tijdens de tour in totaal zo’n 2,8 miljoen kilometer.
De Tour van 2015 begint met een tijdrit in hartje Utrecht en op de tweede dag koersen de renners vanuit Utrecht richting zuiden.