Tegelijk met een nieuwe corporate identity zet Skoda zijn elektrificatiestrategie in een hogere versnelling. Tussen nu en 2026 worden drie nieuwe, volledig elektrische modellen geïntroduceerd. In 2030 moet meer dan 70 procent van alle in Europa verkochte Skoda’s elektrisch aangedreven zijn. Om dit doel te realiseren wordt de komende vijf jaar 5,6 miljard euro extra in elektrische mobiliteit geïnvesteerd en 700 miljoen euro in digitalisatie.
“Met de nieuwe merkidentiteit onderscheidt Skoda zich niet alleen nóg meer van de concurrentie, maar ook van de merken binnen de Volkswagen Groep”, verklaart Martin Jahn, lid van de raad van bestuur bij Skoda Auto. “De VISION 7S laat onze nieuwe designkoers zien, die bepalend is voor alle toekomstige modellen. Maar het is niet alleen de nieuwe vormtaal die Skoda voor de klant nog aantrekkelijker maakt; ook op het gebied van User Experience en connectiviteit maken we grote sprongen.”
Design
Skoda maakt de plannen bekend, tegelijk met de nieuwe look van het merk. Het logo is aangepast en Skoda hanteert voortaan twee kleuren groen. In eerste instantie wordt de nieuwe corporate identity toegepast in het communicatiemateriaal van Skoda, vanaf 2024 verschijnt de nieuwe merkidentiteit ook op de nieuwe modellen van het merk, in de infotainmentsystemen en op andere elementen van de auto’s. De vernieuwde corporate identity wordt ook doorgevoerd op de vestigingen van de Skoda-dealerbedrijven.