Renault Nederland lanceert op 17 oktober een innovatieve en interactieve online campagne waarin de designfilosofie van ontwerper Laurens van den Acker centraal staat. Zes jonge, veelbelovende Nederlandse designers strijden de komende weken om de eerste Renault Design Award.

De deelnemers krijgen de opdracht om een lifestyleproduct te ontwerpen volgens de designstrategie van Renault, geformuleerd door Nederlander Laurens van den Acker, hoofdontwerper van Renault. De autofabrikant heeft voor de Renault Design Award zes designers geselecteerd: Manon Juliette, Jorrit Taekema, Nic Roex, Daan van Tulder, Ruben Kuiken en Nynke Koster.

Dit zijn jonge, veelbelovende ontwerpers die zich met hun portfolio en door het winnen van diverse designprijzen in de kijker hebben gespeeld. Manon Juliette, Nic Roex en Ruben Kuiken exposeren ook tijdens de Dutch Design Week van 19 tot en met 27 oktober 2013 in Eindhoven.

Deskundige jury

Een deskundige vakjury beoordeelt de ontwerpen van de eerste Renault Design Award. De jury bestaat uit Laurens van den Acker, hoofdontwerper van Renault, Roger Jacobs, marketing-, communicatie- en designprofessional bij Objekt International, Wim Oude Weernink, automotive- en designjournalist, en Ger Bruens, professor in de esthetiek aan de TU in Delft. De winnaar wordt op 2 december bekend gemaakt en krijgt een masterclass in het Parijse designcentrum van Renault.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 februari 2025
Knab: Gouden tijden voor zzp-monteurs
6 februari 2025
Op maat gemaakte Bridgestones voor Porsche
6 februari 2025
Geen sierlijst, wel een rechtszaak
5 februari 2025
Ames Dordrecht Skoda-dealer van het jaar 2025
5 februari 2025
Occasionverkopen +8,2 procent in januari
5 februari 2025
Autoscout24: Laagste occasionvraagprijs in drie jaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties