Wie nu een Uber-taxi bestelt merkt dat er vaak een Mercedes komt voorrijden. Of dat gaat veranderen weten we niet, maar inmiddels is de Japanse autofabrikant Toyota een strategische samenwerking aangegaan met het volgens velen disruptieve Uber.

Chauffeurs van Uber kunnen bij de aanschaf van een nieuwe auto per direct in diverse landen een financieel aantrekkelijke afspraak maken met Uber en Toyota. Met de deal positioneert Toyota zich in een rijtje autofabrikanten die in dergelijke mobiliteitsdienstverleners investeren of overnemen. Zo nam General Motors voor 500 miljoen dollar een strategisch belang in het bedrijf Lyft; Volkswagen investeerde bijna 270 miljoen euro in Uber-concurrent Gett.

Fabrikanten verwachten schijnbaar veel van de verschuiving van autobezit naar autogebruik en willen in dat proces op tijd aan de knoppen zitten. Bovendien zullen bij de verdere integratie van telematicasystemen (de connected klant) dergelijke diensten ongetwijfeld gekoppeld gaan worden aan een per app online toegankelijk merkenplatform.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 augustus 2025
9 procent meer nieuwe auto’s in juli
1 augustus 2025
Kwart BOVAG-bedrijven MVT ontevreden over cao
1 augustus 2025
Complete lijn verlichting ERA bij LKQ
31 juli 2025
Mewa werkkleding perfect voor warme werkdagen
31 juli 2025
Renault benoemt François Provost tot directeur
31 juli 2025
Univé zet AI in bij schadebeoordeling
Meest bekeken berichten
Recente reacties