Toyota heeft met onmiddellijk ingang besloten haar in Europa geproduceerde auto’s voorlopig niet meer af te vullen met het koudemiddel R-1234YF maar terug te gaan naar het vullen van het aircosysteem met R-134a.

Daarmee krijgt Daimler er in de discussie met de EU en met name de Franse regering een stevige partner bij. Toyota heeft een samenwerkingsverband met PSA (de Toyota Aygo is ‘gelijk’ aan de Peugeot 107 en de Citroën C1) en het is nog onduidelijk hoe PSA zal reageren.

Een duidelijke reden voor de overstap wordt niet gegeven, behalve dan dat de fabrikant zich beraad op veiligheidsissues ten aanzien van R-1234YF.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Mobiliteitsalliantie start campagne voor betaalbare mobiliteit
12 november 2025
Drie sterren Euro NCAP voor Dongfeng Box
12 november 2025
‘Automobilisten onderschatten remweg op nat wegdek’
11 november 2025
Berner introduceert olie-absorbeermiddel
11 november 2025
Trainingsprogramma Prepaire van start bij ASN Almere
11 november 2025
Looping: Diesels in rap tempo minder waard
Meest bekeken berichten
Recente reacties