Univé introduceert E-support per direct voor de zakelijke markt. Het systeem helpt direct bij ongevallen onderweg, doordat het een automatisch signaal naar de alarmcentrale stuurt. Vorig jaar had de verzekeraar een primeur op de Nederlandse consumentenmarkt door het aanbieden van een autoverzekering met een eCall-systeem.

Naast directe hulp bij ongevallen, biedt E-support ondernemers informatie over hun voertuigen. Zo zorgt het apparaat er bijvoorbeeld voor dat een gestolen bedrijfswagen snel gelokaliseerd kan worden op basis van de GPS-signalen, die het ingebouwde systeem vanuit de auto uitzendt. Daarnaast biedt het via een afgeschermde webpagina inzicht in het rijgedrag en de gereden kilometers.

“Veiligheid is een belangrijk punt voor automobilisten die E-support gebruiken”, zegt Johan Buigholt, manager propositieontwikkeling en innovatie bij Univé Schadeverzekeringen. “Met de introductie van E-support voor de zakelijke markt willen we het ook zakelijke rijders mogelijk maken bewuster de weg op te gaan en hun verkeersveiligheid te vergroten. Inzicht in rijgedrag speelt hierbij een belangrijke rol, maar maakt het ondernemers ook gemakkelijker te besparen op onderhouds- en brandstofkosten. Iets waar bij een groot deel van de automobilisten veel behoefte aan is.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 oktober 2025
Webfleet zet AI in voor voorspellend onderhoud
29 oktober 2025
Clepa: Fabrieksterreinen, geen showrooms
29 oktober 2025
ETRMA heet voortaan Tyres Europe
29 oktober 2025
Eerste Philips LED-retrofitlamp met E-goedkeuringsmerk
28 oktober 2025
Chemie Auwa in duurzamer verpakking
28 oktober 2025
Guinness World Record voor Kia PV5 Cargo
Meest bekeken berichten
Recente reacties