Univé introduceert E-support per direct voor de zakelijke markt. Het systeem helpt direct bij ongevallen onderweg, doordat het een automatisch signaal naar de alarmcentrale stuurt. Vorig jaar had de verzekeraar een primeur op de Nederlandse consumentenmarkt door het aanbieden van een autoverzekering met een eCall-systeem.

Naast directe hulp bij ongevallen, biedt E-support ondernemers informatie over hun voertuigen. Zo zorgt het apparaat er bijvoorbeeld voor dat een gestolen bedrijfswagen snel gelokaliseerd kan worden op basis van de GPS-signalen, die het ingebouwde systeem vanuit de auto uitzendt. Daarnaast biedt het via een afgeschermde webpagina inzicht in het rijgedrag en de gereden kilometers.

“Veiligheid is een belangrijk punt voor automobilisten die E-support gebruiken”, zegt Johan Buigholt, manager propositieontwikkeling en innovatie bij Univé Schadeverzekeringen. “Met de introductie van E-support voor de zakelijke markt willen we het ook zakelijke rijders mogelijk maken bewuster de weg op te gaan en hun verkeersveiligheid te vergroten. Inzicht in rijgedrag speelt hierbij een belangrijke rol, maar maakt het ondernemers ook gemakkelijker te besparen op onderhouds- en brandstofkosten. Iets waar bij een groot deel van de automobilisten veel behoefte aan is.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties