Auto Trader introduceert Trader Chat: een online mogelijkheid om buiten kantooruren toch één op één met een potentiële klant te kunnen communiceren. Uit onderzoek van Auto Trader blijkt dat verreweg de meeste traffic op de website plaats heeft in de avonduren en in het weekend.

Op weekdagen ligt het accent van het aantal bezoeken (gericht op occasions) tussen 21.00 en 22.00 uur. Jan Wouter Kleinjan, algemeen directeur Auto Trader & Publisher Auto: “Door de afwijkende openingstijden en goede service biedt Trader Chat hoogwaardige leads. Van elk chat contact komt dan ook meer dan de helft tot een interne afspraak in de showroom. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat het betreffend autobedrijf de follow up adequaat verzorgd.”

Sinds een aantal maanden is middels een proefproject, waaraan 202 dealervestigingen met ruim 13.000 op het web aangeboden occasions meededen, al ervaring met Live Chat opgedaan. De resultaten zijn op zijn minst spectaculair te nomen. Het aantal leads nam met een factor 3,4 toe. Per 100 via Auto Trader aangeboden auto’s, werden 11 effectieve live chats gevoerd, die uiteindelijk in 7 showroombezoeken resulteerden (65%). Daarvan werd er uiteindelijk 1 verkocht (15%). Het gaat uiteraard om additionele verkopen, dus extra omzet en dus een verhoogde doorloop van de occasionvoorraad.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties