Duidelijke wetgeving en een centraal platform zijn nodig om onafhankelijke autobedrijven dezelfde toegang te bieden tot voertuiggegevens als de fabrikant. Dat en meer bepleit Cecra, de Europese belangenorganisatie van de reparatie- en onderhoudssector, in een zojuist verschenen position paper.

Cecra schetst de positie en het belang van het niet-merkgebonden kanaal, toegespitst op telematica en connectiviteit. Strategisch doel is dat de Europese Commissie zich (meer) inspant voor een gelijk speelveld rond technische informatie en de datastromen uit de auto. Het visiedocument Cecra refereert onder meer aan interviews waarin dertig klanten gevraagd werd waarom zij kozen voor een onafhankelijk autobedrijf. Een van de argumenten was het uurtarief. Download hier de Cecra Position Paper
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 december 2025
Europese Commissie herziet CO2-emissienormen
16 december 2025
Patrick Olgers beoogd voorzitter BOVAG Autodealers
16 december 2025
Laden zonder roaming-kosten
16 december 2025
Rhythm of Blues kleur van het jaar 2026
16 december 2025
Slimmer Werken begint Online
15 december 2025
Minderheidsbelang in Wensink voor Duitse collega-dealergroep
Meest bekeken berichten
Recente reacties