Op recente congressen in diverse landen bepaalde de combinatie connectiviteit/verzekeraars de agenda. Anders gezegd: de connected car als springplank naar de verzekeringsportefeuille van de autobezitter.

Met name in de VS, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië proberen verzekeraars hun dienstenpakket structureel te verbreden, vooral richting de online actieve consument. Daarbij gaan ze verder dan alleen hun traditionele producten. Diverse verzekeraars ‘bouwen’ voor hun klanten aan iets dat begint te lijken op een mobiliteitsplatform. In eerste instantie wordt daaraan vooral de aftersaleskant van de autobranche toegevoegd. Op zo’n platform kan de consument bijvoorbeeld voor schadeherstel een afspraak maken met de aangesloten aftersalespartners van de betreffende verzekeraar. Maar dat kan ook voor onderhoud, reparatie en banden.

Montagepartners

In de landen om ons heen zijn verzekeraars openlijk – en bij ons nog wat onder de radar – op zoek naar montagepartners. Het wachten is nu op de verkoop van nieuwe auto’s via deze platformen. In Duitsland heeft verzekeraar Huk-Coburg enige tijd terug de verkoop van occasions toegevoegd aan zijn portfolio. Als verzekeraars een serieuze poot aan de grond krijgen met de aftersales, worden zij net als de leasemaatschappijen de volgende die een rol gaan spelen bij gestuurd onderhoud.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
8 juli 2025
Tesla-rijders besparen 32 miljoen ton CO₂-uitstoot
8 juli 2025
Prijs occasion stijgt zes maanden op rij
8 juli 2025
Elektriciteitsverbruik wegverkeer in vijf jaar vervijfvoudigd
8 juli 2025
Serenco breidt assortiment Powerhand uit
8 juli 2025
Steeds minder nieuwe daklozen
7 juli 2025
IBIS Istanboel was een “IBIS-klassieker”
Meest bekeken berichten
Recente reacties