Hoewel de fiscale voordelen voor elektrisch rijden worden afgebouwd hoeven we in Nederland niet te vrezen voor een stagnatie van de groei van elektrische auto’s.

Dat stelt Paul Bouwmeester, directeur Business Development bij leasemaatschappij Athlon, in een reactie op berichten uit Duitsland. Bij onze oosterburen wordt gevreesd dat de doelstellingen rondom elektrisch rijden niet worden gehaald, omdat het subsidiepotje voor premies niet gebruikt mag worden van het constitutionele hof.

Bouwmeester stelt wel voorwaarden aan de voortzetting van de groei van elektrisch rijden in Nederland: “Als de overheid duidelijkheid geeft over invoering van wegenbelasting voor elektrische auto’s en de leasemaatschappijen bedrijven en consumenten een goed inzicht in de totale kosten geven, dan is er alle kans voor groei.”

Aantrekkelijk

Volgens Bouwmeester zijn leasemaatschappijen de aangewezen partij om de kosten van elektrisch rijden inzichtelijk te maken en te laten zien dat elektrisch rijden echt voordeliger is dan rijden in een auto met brandstofmotor. Bouwmeester: “Dat zien nu al veel bedrijven in hun totale autokosten. Én dat bovenop de milieuvoordelen. Er komt een golf aan elektrische occasions aan die zeer aantrekkelijk zijn wanneer je naar het totale kostenplaatje kijkt. En dat is goed nieuws, want zo krijgen de elektrische auto’s én de subsidies uit het verleden een tweede leven in Nederland!”

Deel dit artikel op​

0 reacties

  1. Als de overheid duidelijkheid geeft over invoering van wegenbelasting

    Vanaf 2026 100% wegenbelasting

    ANWB geeft onjuiste informatie aan consument ?

    En dan was er nog iets met afschrijving

    Om over grijskenteken en BPM maar helemaal niet te beginnen

    Het is nooit zo donker , of het wordt weer licht !

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties