In samenwerking met Sixt wil Audi zijn mobiliteitsdiensten in Europa uitbreiden met zo’n tienduizend voertuigen in het vierde kwartaal van 2019.

Tegelijk met deze strategie maakt voorzitter van de raad van bestuur Bram Schot bekend dat Audi zijn eigen handelsorganisatie wil intensiveren en meer synergieën wil bereiken binnen de Volkswagen-groep.

Meerkanaalsaanpak

“Met deze meerkanaalsaanpak willen we volop gas geven met onze premium mobiliteitsdiensten. Samen met onze handelsorganisatie en onze partner Sixt willen we Audi on demand ontwikkelen als een overkoepelend merk voor alle mobiliteitsaanbiedingen, van kortetermijngebruik en abonnementsmodellen tot langetermijnverhuur van voertuigen”, zegt Bram Schot.

Audi on demand

In een samenwerking met Sixt heeft Audi voor Audi on demand de vloot van Sixt aangesloten op een nieuwe app en webportal. Hiermee is het mogelijk een Audi flexibel te boeken voor de periode van één uur tot één jaar. Hiertoe zijn alleen al in Duitsland meer dan honderd nieuwe mobiliteitshubs gepland. Stapsgewijs komt het aanbod ook ter beschikking van klanten in Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Luxemburg, Zwitserland en Oostenrijk. Audi laat nadrukkelijk weten dat de samenwerking met Sixt niet een voorsorteren is op een mogelijke joint venture tussen Audi en Sixt.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties