Door een samenwerking met de International Bike Group gaat leasemaatschappij Leaseplan ook e-bikes aanbieden aan zijn klanten.
De International Bike Group (IBG), het moederbedrijf van fietsenwinkel.nl, gaat de online portal en de totale service voor Leaseplan verzorgen. Daarmee beschikt Leaseplan over een aanbod van e-bikes vanaf 1100 euro tot 9500 euro. Aflevering van de fiets gebeurt in een van de winkels van fietsenwinkel.nl, bij de leaserijder thuis of bij de werkgever. IBG verzorgt verder de verzekering, het onderhoud, pechhulp in samenwerking met ANWB en software die integreert met het klantenportal van Leaseplan.
Mobiliteitspakketten
Algemeen directeur Erik Henstra over de samenwerking: “Wij hebben ons als bedrijf gecommitteerd aan duurzame mobiliteit. Door e-bikes nu aan het aanbod toe te voegen gaan we weer een stap verder. Wij denken dat geïntrigeerde mobiliteitspakketten, inclusief een e-bike, voor veel forensen een aantrekkelijke optie zijn. Vooral voor de kortere woon-werkafstanden blijkt de bereidheid om op de e-bike naar het werk te gaan hoog. Met de aantrekkelijkheid van een zakelijke lease e-bike heb je geen last van de relatief hoge aanschafkosten en onderhoudskosten. Je kunt er zowel zakelijk als privé gebruik van maken en je hoeft geen kilometeradministratie bij te houden.”
Marktaandeel IBG
Voor IBG betekent de samenwerking met Leaseplan een forse uitbreiding van zijn marktaandeel. IBG-topman Davy Louwers verwacht dat zijn bedrijf, mede door de full service leasepropositie die onder het label ‘hellorider’ wordt uitgerold, volgend jaar zo’n 20 procent marktaandeel van de zakelijke e-bike fietsmarkt in handen kan krijgen, goed voor zo’n extra 30.000 e-bikes.
Op de foto Erik Henstra (links) en Davy Louwers.
0 reacties
Het is de moeite waard om aan het lease-fietsverhaal toe te voegen dat het Friesland Lease is die de afgelopen jaren heeft laten zien dat (e-)fietsleasen een prima businessmodel kan zijn. Ik heb dat met heel veel bewondering zien gebeuren, temeer daar ik samen met de afdeling tweewielers van de Bovag en Rabo dochter Translease (Nijmegen) zo’n 20 jaar een vergelijkbaar plan niet van de grond kon krijgen.