Het komende jaar schenkt mobiliteitsaanbieder Sixt 1,5 miljoen euro extra aan de stichting Drying Little Tears, het officiële mvo-programma van Sixt waarmee wereldwijd projecten worden opgezet om het leed van kinderen te verzachten.

De schenking viel het bedrijf niet zwaar, omdat het voor het boekjaar 2021 een bruto winst verwacht tussen 390 en 450 miljoen euro, fors meer dan de 308 miljoen uit het pre-coronajaar 2019. Eerder dit jaar keerde Sixt daarom ook al meer dan 8 miljoen euro uit aan speciale bonussen als erkenning voor de prestaties van zijn medewerkers tijdens de pandemie.

Maatschappelijk

Alexander Sixt, co-ceo van Sixt: “Sixt heeft een uitdagend maar ook uiterst succesvol 2021 achter de rug. Wij maken deze eindejaarsperiode van de gelegenheid gebruik om nogmaals onze dank uit te spreken en onze maatschappelijke verplichtingen als familiebedrijf na te komen. Sixt staat van oudsher voor meer dan alleen groei, innovatie en premium standaarden. Wij nemen verantwoordelijkheid: wij denken aan mensen in nood, hebben alleen al dit jaar duizenden banen gecreëerd en waarderen onze medewerkers als deel van de familie.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
15 mei 2025
Minder onderhoudsmomenten, hogere kosten
15 mei 2025
Clepa roept op tot herziening groene transitie
15 mei 2025
Plasnomic benoemt alliantieraad
15 mei 2025
Koppeling Autoflex met PartsLink24
Meest bekeken berichten
Recente reacties