Bij Liqui Moly gaat op 1 januari 2025 marketingdirecteur Peter Baumann na 39 jaar met pensioen. Hij wordt opgevolgd door Marco Esser, tot nu toe plaatsvervangend marketingdirecteur.

Een belangrijk kenmerk van Liqui Moly is de jarenlange aanwezigheid als sponsor en ondersteuner van de wereldwijde topsport. In 2019 zag Peter Baumann als de leidende man achter de schermen zijn levenswerk bekroond toen Liqui Moly official partner werd in de Formule 1.

“Al zeven jaar actief zijn in de Formule 1 was nog een beslissende stap in onze ontwikkeling naar een wereldwijd love brand. We zijn zeer dicht bij onze verkoopdoelstelling van een miljard euro jaaromzet. Ik denk dat dergelijke verhalen daarbij enorm hebben geholpen. Daar ben ik erg trots op.”

Iets anders

Op de vraag wat hij nu met de nieuw gewonnen tijd gaat doen, antwoordt Baumann: “Ik wil vooral voor mijn gezin en mezelf zorgen. Geen afspraken, geen reizen, geen vergaderingen. Nu is het tijd voor iets anders. Deze tijd was tot nu toe erg schaars. Maar dat laat ik nu allemaal heel ontspannen op me afkomen.”

De opvolger Marco Esser treedt in grote voetsporen. Hij vertelt: “Zo’n lange geschiedenis met evenveel successen is er niet vaak. Het is enerzijds een grote eer en anderzijds een enorme uitdaging om de rol van de heer Baumann te erven. We hebben een zeer goede, lange en intensieve coördinatieperiode achter de rug, waarvoor ik zeer dankbaar ben. Vooral voor het vertrouwen van de heer Baumann en het personeel. Ik zal er alles aan doen om zijn opvolging in goede banen te leiden. Tegelijkertijd wil ik echter mijn petje afnemen voor zijn ‘ambtstermijn’ en hem het allerbeste wensen voor zijn pensioen. Bij ons in de Liqui Moly-familie wereldwijd zal er altijd ruimte en tijd voor hem zijn, dat weet hij natuurlijk ook.”

Foto: Peter Baumann (links) en zijn opvolger Marco Esser.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties