Formulemanager Aan Willem Bonnema telt de dagen tot het einde van het jaar. Dan is het namelijk tijd om het nieuwe AutoProfijt te kunnen onthullen. Een kleine vooruitblik op wat komen gaat.

De laatste maanden staan in het teken van twee punten. Terwijl achter de schermen de laatste hand gelegd wordt aan het concept zoals dat na de jaarwisseling wordt uitgerold, worden de huidige deelnemers bezocht en geïnformeerd. Het ‘slechte’ nieuws is dat er een hogere omzetverplichting geldt maar de formuledeelnemers krijgen in verhouding veel meer waar voor hun geld.

Laagdrempelig

“Vanuit de deelnemers kwamen er vragen naar een upgrade van het concept die we hebben geïnventariseerd en in een model uitgewerkt. De omzetverplichting blijft voldoende laagdrempelig”, vertelt Aan Willem Bonnema. “We hebben de investeringen die we doen in het concept en in de diensten voor de deelnemers aan een stuurgroep uitgelegd en deze vertegenwoordigen een waarde die vele malen hoger is. Daar verwachten we natuurlijk wel een bepaalde loyaliteit aan de VROOAM-grossier voor terug. Dat is de enige manier waarop het mogelijk is en blijft.” Voorbeelden zijn de online zichtbaarheid, het omarmen van reviews en digitale mailings maar ook bijvoorbeeld het pakket aan opleidingen en de mobiliteitsgarantie via AA-Team.

Experience Platform

Belangrijk onderdeel van het vernieuwde concept is de digitale omgeving. Het project wordt aan de achterkant verzorgd door Friday Digital Agency, dat onder meer werkplaatsconcepten en dealerholdings maar ook importeurs tot de klanten rekent. Mart Hamhuis, CCO en mede-eigenaar, ziet echter wel een rode draad: “Alles draait om het in beeld brengen en houden van de klant en diens wensen.


BENCHMARKING

Naast dat een ondernemer zijn eigen resultaten krijgt, krijgt hij/zij ook de mogelijkheid tot benchmarking. Dit moet motiveren om meer aandacht aan de klant te geven.


Als je weet wie je klant is en op het juiste moment met de juiste voorstellen komt dan is de kans op succes het grootst. We zien dat de verschillende generaties ook andere klantreizen hebben. Opvallend is bijvoorbeeld dat de twintigers het langst doen over een aankoopbesluit.”

Online zichtbaar

Bij AutoProfijt betekent het onder meer dat er een verschuiving van print naar online plaatsvindt. “Voorheen was het algemene marketing in de hoop dat je bij de juiste mensen de naamsbekendheid vergroot. Nu verschuiven we de strategie naar meer gerichte campagnes en berichten”, aldus Bonnema. De ondernemer krijgt een dashboard waarin snel duidelijk is wat de resultaten zijn. “Ook gaan we heel gericht met Google Ads en sociale media aan de slag om onze zichtbaarheid bij de juiste doelgroep te vergroten zodat het lokale autobedrijf daarvan profiteert.”

Foto boven: Formulemanager Aan Willem Bonnema (rechts) en Mart Hamhuis, CCO en mede-eigenaar Friday.
Deel dit artikel op​

2 reacties

    1. Ik ben een paar jaar geleden al gestopt met Autoprofijt. Mede door verandering van leverancier, maar ook omdat het nagenoeg geen toegevoegde waarde had.
      Wij zijn nu AutoproPlus, dat is via leverancier Wm. Inkoop is een stuk voordeliger en AutoproPlus betekend wel echt wat voor je! Wij zijn er zeer over tevreden!!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
RAI Aftermarket: 2025 wordt goed jaar
17 januari 2025
Liqui Moly: recordomzet 1 miljard euro 2024
17 januari 2025
Baan Twente Best Dealer 2024 Mercedes-Benz
17 januari 2025
Ames opnieuw Seat Dealer van het Jaar
16 januari 2025
NAPA viert honderdjarig bestaan
16 januari 2025
Vier scenario’s voor mobiliteit in 2050
Meest bekeken berichten
Recente reacties