“Je koopt een Peugeot en vervolgens kies je de aandrijflijn. Dat is onze strategie.” Woorden van Robert-Jan Dekkers, directeur energietransitie bij Peugeot Nederland. Aanleiding is de eind mei afgesloten sneak preview van de elektrische 208.

Dit model maakt in het najaar van 2019 zijn debuut in de Nederlandse showrooms. Het is volgens Dekkers “nu al een succesnummer.” Op grond van de enkele weken geleden gestarte reserveringsmodule verwacht hij dat “straks” een derde van alle verkochte 208-modellen de elektrische variant zal zijn.

iOn

De volledig elektrische e-208 bouwt voort op de e-Partner Tepee en iOn – “pioniers die klanten en dealers voor het eerst kennis lieten maken met een elektrische Peugeot. In 2018 zijn zo’n honderd exemplaren verkocht. Voor onze dealers een mooie voorbereiding op de komst van de e-208.” Vanaf 2025 gaat moederbedrijf PSA elk Peugeot-model aanbieden met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Daarnaast bevat het modelprogramma plug-in hybrides, benzine- en dieselmotoren. Elektrisch rijden is overigens geen doel op zichzelf, zegt Dekkers. Het doel is om als merk de CO2-uitstoot te verlagen. Daarom willen we onze klanten de keuze bieden uit verschillende aandrijfvormen.” Door middel van private-leaseconstructies is het mogelijk tijdelijk met een benzine- of dieselmotor te rijden, bijvoorbeeld met vakanties. 
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
24 juli 2025
Moobi verwelkomt 300e Moobi Center in snelgroeiend netwerk
24 juli 2025
Auto- en bandenbedrijven bepalend bij aankoopbeslissingen voor banden
24 juli 2025
Niet harder, maar slimmer werken
Meest bekeken berichten
Recente reacties