In juni werden ruim 256.000 personenauto’s via het online platform Marktplaats verkocht. Van de surfende consumenten zocht 69 procent naar een auto met een benzinemotor.

24,8 procent zocht specifiek op een auto met een dieselmotor. Met andere woorden, 93,8 procent was op zoek naar een auto met een traditionele aandrijving. Slechts 0,7 procent had direct een elektrische auto in het vizier. Dat heeft uiteraard met het nu nog beperkte aanbod te maken, maar ook met de onduidelijkheid die er is over de EV als occasion. Denk aan garantie, actieradius van de ‘oudere’ EV-generatie en het te verwachten kostenplaatje ten aanzien van reparatie en onderhoud. De overige 5,5 procent van de online surfers zocht nog op lpg of gaf geen criteria wat betreft de aandrijving aan.

Occasions

Wat verder opviel, was de licht gedaalde vraagprijs van occasions. De gemiddelde vraagprijs – op basis van de geadverteerde prijzen – lag op 11.339 euro, tegen 11.588 euro in het eerste halfjaar 2019. Een min van 2,1 procent. In de zoektocht naar een andere auto waren vooral de merken BMW (1-, 3- en 5-serie) en Volkswagen (Golf en Polo) populair. Daarna volgden Mercedes-Benz (C-Klasse) en Audi (A3 en A4).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties