Er zijn in januari 2018 door het autobedrijf 100.073 tweedehands personenauto’s verkocht aan consumenten. Dat is 7,4 procent meer dan in januari 2017, toen er 93.149 occasions werden verkocht.

Dat blijkt uit recente cijfers van VWE. De handel in occasions tussen consumenten onderling nam in januari 2018 ook toe, met 4,3 procent. De handel tussen bedrijven onderling bleef gelijk.

Ander beeld

Het beeld van de eerste maand van 2018 wijkt daarmee behoorlijk af van het totaalbeeld dat 2017 te zien gaf. Over het hele vorige jaar stegen de uiteindelijke verkoopcijfers van occasions zeer minimaal, met 0,1 procent, ten opzichte van 2016.

Merken

De vijf populairste automerken bleven in januari voor occasionkopers dezelfde als in 2017: Volkswagen, Peugeot, Opel, Renault en Ford, in dezelfde volgorde. De hele top vijf zag in januari de occasionverkopen stijgen, maar met minder dan het gemiddelde. Opel pakte procentueel nog de grootste winst: 5,9 procent. De nummers 6 en 7 op de populariteitsranglijst lieten veel betere cijfers zien. Zo werden er van de nummer 6 Toyota in januari 2018 5288 tweedehands personenauto’s door het autobedrijf verkocht aan consumenten. Dat was maar liefst 18,9 procent meer dan de 4447 in januari 2017. Nummer 7 Citroën zag de occasionverkopen met 17,0 procent toenemen, tot 4930.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties