Polestar zet de snelle, wereldwijde uitrol van het fysieke retailnetwerk met volle kracht voort. In de loop van 2021 wordt het merk gelanceerd in tien nieuwe markten wereldwijd, waardoor het totale aantal Polestar-markten stijgt naar achttien. Tegen het einde van dit jaar is het aantal fysieke retailpunten wereldwijd ook meer dan verdubbeld, om het digital-first businessmodel van het merk te ondersteunen.

Aanvullend op de bekende Spaces, die zich met name in het centrum van een stad bevinden, introduceert Polestar een nieuw retailconcept, genaamd Polestar Destinations (foto). Destinations bieden klanten op gemakkelijk bereikbare locaties buiten de stad de mogelijkheid om zich onder te dompelen in het merk Polestar, een proefrit te maken en, bij aanschaf, de auto in ontvangst te nemen.

“We breiden zeer snel uit in zowel bestaande als nieuwe markten. Deze groei is ongekend voor een merk dat nog maar net 12 maanden operationeel is”, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “We verwachten een even sterke groei in het aantal Polestar-markten voor 2022.”

Met de geplande toename is het merk binnenkort fysiek aanwezig in bijna 100 retailomgevingen wereldwijd, inclusief enkele tijdelijke pop-uplocaties. Met het digitale verkoopmodel van Polestar kunnen klanten een auto online ervaren, configureren en kopen, waar en wanneer ze maar willen. Het is niet nodig om een ​​Space te bezoeken, maar het merk erkent hoe belangrijk de mogelijkheid is om een auto van dichtbij te bekijken en een proefrit te maken.

Nederland

Polestar opent tegen het einde van het jaar dan ook nog eens zestig extra proefritlocaties. In Nederland kunnen geïnteresseerden al sinds maart dit jaar terecht bij verschillende pop-up proefritlocaties, verspreid over het land.

In Nederland heeft Polestar inmiddels vijf fysieke vestigingen; het Handover Center in Beesd en de vier Spaces op A-locaties in Rotterdam, Den Haag (Westfield Mall of the Netherlands), Eindhoven en Amsterdam.

Ook het wereldwijde netwerk van Handover Centers breidt rap verder uit waarbij steeds meer klanten de keuze krijgen tussen het thuis laten afleveren van hun auto, of het ophalen op locatie.

Polestar-rijders kunnen voor service en onderhoud wereldwijd terecht bij een groot netwerk van momenteel meer dan 650 servicepunten. Polestar heeft de ambitie om dit netwerk tegen het einde van 2021 al te hebben uitgebreid naar zo’n 780 locaties.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
Meest bekeken berichten
Recente reacties