In het nieuwste periodiek onderzoek in opdracht van Bovag gooit de eigen occasionportal hogere ogen dan concurrerende sites. ViaBovag.nl zou het populairste platform zijn voor de consument, de hoogste koopintentie kennen en meer dan voldoende aanbod bevatten.

De meting is uitgevoerd door marketingbureau MeMo2, na afloop van het tweede kwartaal. Centraal stond de bekendheid van en voorkeur voor occasionwebsites. MeMo2 doet dit periodiek in opdracht van viaBovag.nl, om zo ook de campagne-inspanningen te kunnen evalueren.

Aankoop

ViaBovag.nl ging ruim een jaar geleden van start. De cijfers van de nieuwste peiling (april t/m juni 2019) leren dat de helft van de consumenten die de site hebben bezocht, daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan. Voor Marktplaats, Autoscout en Autotrader is dat volgens Bovag circa 20% en voor AutoTrack 16%. Verder koppelt bijna drie kwart van de consumenten viaBovag.nl aan ‘garantie’. De eerstvolgende is Gaspedaal, met 32%.

Betrouwbaar

Zeven van de tien consumenten vinden viaBovag.nl ‘betrouwbaar’, gevolgd door Gaspedaal (49%) en Marktplaats (22%). Verder zegt 55% van de consumenten dat viaBovag.nl een groot aanbod biedt. Alleen autowereld.nl scoort hier lager (44%), de rest allemaal hoger (Marktplaats 70%). “Op zich logisch natuurlijk, gezien de eisen aan het aanbod op de site”, reageert Bovag-woordvoerder Tom Huyskens.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties