Tussen 2015 en 2020 vonden in de binnenstad van Eindhoven de meeste auto-inbraken plaats.

Dat meldt vergelijkingssite Independer op grond van een analyse van politiedata. In het onderzoek werden de auto-inbraakcijfers van meer dan vijfduizend Nederlandse buurten onderzocht. Daaruit blijkt verder dat de helft van alle auto-inbraken plaatsvindt in slechts 7,3 procent van de buurten.

Dit zijn de tien buurten waar de meeste auto-inbraken plaatsvonden:

  1. Binnenstad (Eindhoven): 1849 auto-inbraken
  2. Cool (Rotterdam): 1462 auto-inbraken
  3. Stadsdriehoek (Rotterdam): 1434 auto-inbraken
  4. Hoog-Catharijne NS en Jaarbeurs (Utrecht): 1288 auto-inbraken
  5. Groot IJsselmonde (Rotterdam): 1156 auto-inbraken
  6. Transwijk-Noord (Utrecht): 1025 auto-inbraken
  7. Lange Elisabethstraat, Mariaplaats e.o. (Utrecht): 991 auto-inbraken
  8. Vreewijk (Rotterdam): 891 auto-inbraken
  9. Zamenhofdreef e.o. (Utrecht): 819 auto-inbraken
  10. Blijdorp (Rotterdam): 783 auto-inbraken

Inbraken per hectare

Wanneer het aantal auto-inbraken wordt afgezet tegen de landoppervlakte van een buurt, blijken juist Amsterdamse buurten het onveiligst om de auto te parkeren. Die top 5 ziet er als volgt uit:

  1. Oude Kerk e.o. (Amsterdam): 76,3 auto-inbraken per hectare
  2. Nieuwendijk Noord (Amsterdam): 65,5 auto-inbraken per hectare
  3. Groenmarktkade Buurt (Amsterdam): 64 auto-inbraken per hectare
  4. Gouden Bocht (Amsterdam): 58,8 auto-inbraken per hectare
  5. Lange Elisabethstraat, Mariaplaats e.o. (Utrecht): 58,3 auto-inbraken per hectare
Deel dit artikel op​

0 reacties

  1. Sowieso geen prettig nieuws dat er nog zoveel auto-inbraken worden gepleegd. Je zou denken dat het aantal inbraken zou afnemen door de pandemie. Gelukkig blijven de inbraakpreventie specialisten niet stil zitten. Recent heb ik omtrekbeveiliging laten installeren en tot nu toe werkt het prima.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 februari 2025
Nieuwe Sailuns voor winterse omstandigheden
7 februari 2025
LKQ ondersteunt Mobility Transition Pathway
7 februari 2025
8100 bezoekers voor Auto Prof
7 februari 2025
Dennis Kolsté consultant bij AHG
7 februari 2025
Cao-onderhandelingen Tank en Was van start
7 februari 2025
Veel voor weinig
Meest bekeken berichten
Recente reacties